.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زیباترین دریاچه گردشگری مازندارن در معرض نابودی

مسئولان شهری و زیست محیطی کلاردشت نسبت به نابودی دریاچه گردشگر پذیر ولشت مازندران در صورت عدم اجرای طرح آبخیزداری در این دریاچه خبر دادند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، مسئولان کلاردشت بر این عقیده هستند که در صورت اجرا نشدن طرح آبخیزداری دریاچه ولشت، باید در انتظار تهدید بزرگی به نام سیل در منطقه باشیم.

این عده معتقدند که طغیان دریاچه ولشت شهر چالوس را تهدید می کند و همه سازمانها خود را متولی دریاچه ولشت می دانند که در عمل بی توجه هستند.

جمعی از مسئولان شهرستان و کلاردشت در جلسه ای به بررسی مشکلات هفت روستای بخش مرزن آباد در روستای کلنو پرداخته تا جلوی حوادث جبران ناپذیر را بگیرند.

ولشت محروم از حداقل امکانات بهداشتی

عزت الله جعفر صالحی، رئیس شورای اسلامی بخش مرزن آباد با اشاره به وضعیت نامناسب دریاچه زیبا و بی نظیر ولشت اظهار داشت: بی توجهی مسئولان به زیباترین دریاچه کوهستانی شمال به یک رسال بی پایان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه هیچ متولی مورد نظری برای پاکسازی و نگهداری از دریاچه ولشت وجود ندارد، گفت: این در حالی است که هر یک از سازمانهای محیط زیست، منابع طبیعی، امور آب و گردشگری خود را صاحب دریاچه می دانند ولی در بهبود و ساماندهی آن کاری از پیش نمی برند.

صالحی با اشاره به اینکه بی توجهی وعدم ناهماهنگی علاقه مندان به سرمایه گذاری درامرگردشگری دراین دریاچه رادلسرد کرده است، افزود: سالانه هزاران گردشگر ایرانی وخارجی به عشق دیدن دریاچه ولشت به این منطقه سفر می کنند.

وی بیان داشت: گردشگران می خواهند با چادر برپا کردن چند روزی در کنار دریاچه ولشت اقامت گزینند ولی با نبود زیر ساخت مناسب بهداشتی، منطقه را ترک می کنند.

صالحی با بیان اینکه آبادی های پایین دست دریاچه و شهر چالوس در خطر سیلاب ولشت هستند، افزود: بر اثر سیلاب های فصلی و ورود حجم بزرگی از گل و لای به داخل دریاچه، عمق 40 متری این دریاچه را تا حد زیادی کم کرده است.

ضرورت تدوین طرح آبخیزداری ولشت

وی با اشاره به اینکه افزایش گل و لای و کم شدن عمق دریاچه، سبب فشار بر دیوارهای شرقی آن که از خاک سست تشکیل یافته است، اظهار داشت: مدیریت حفظ دریاچه ولشت بیمار است که این مهم سبب پارچه شدن تدریجی دریاچه و خطر بزرگی برای مردم شهر چالوس می شود.

این عضو شورای اسلامی بخش مرزن آباد با بیان اینکه مسئولان باید به خواسته های مردم در حفظ اهمیت و موقعیت جغرافیایی دریاچه ولشت توجه کنند، افزود: در صورت عدم تهیه طرح آبخیزداری دریاچه گردشگری ولشت، فرصت ها برای پایداری منطقه نمونه گردشگری به تهدید و تخریب تبدیل خواهد شد.

مجتبی کاکا سلطانی، رئیس شورای اسلامی روستای کلنو با گلایه از مسئولان شهرستانی و استانی اظهار داشت: روستای کلنو یکی از روستاهای بزرگ منطقه کلاردشت و بخش مرزن آباد بوده که دارای امکانات بهداشتی، درمانی، آموزشی و خدماتی در حد متوسط است.

عدم پوشش شبکه های تلویزیونی

وی با اشاره به مشکلات مردم روستا افزود: کمبود آب شرب و نبود طرح هادی مشکل اساسی مردم این دیار بوده که امیدواریم فرماندار چالوس در جهت حل این معضل و اصلاح طرح هادی منطقه اقدام کند.

کاکا سلطانی بیان داشت: نبود زیر ساخت ورزشی و برق، عدم پوشش تلویزیونی، نبود سامانه مناسب جمع آوری زباله را بخشی از مشکلات عمده مردم منطقه است.

به گزارش مهر، دریاچه ولشت با 24 هکتار مساحت و هزار متر ارتفاع از سطح دریای آزاد بوده که ذخیره آبی آن از سرچشمه های زیرزمینی و آبهای سطحی تامین می شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سعید 27 آذر 1390
چرا عکس در یاچه را نگذاشتین؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.